Рекомендації батькам щодо розвитку пізнавального потенціалу дитини дошкільного віку
Тренуємо у дітей увагу
1. Для того, щоб підвищити загальну стійкість уваги, подбайте про гігієну розумової праці, освітлення та температуру повітря, відсутність сторонніх звуків.
2. Враховуйте індивідуальні особливості дітей - нервові й хворобливі діти частіше відволікаються, ніж здорові й спокійні.
3. Спробуйте навчити дитину такого правила: перед тим, як щось зробити, зупинитися («замри») на 10-15 секунд. Цього часу часто виявляється достатньо для того, щоб помітно підвищити продуктивність діяльності імпульсивної дитини.
4.Розвивайте довільну увагу - вчіть міркувати вголос.
5.Учіть відстрочуванню дії (дитина пояснює, що буде робити перед виконанням завдання).
Тренуємо у дітей пам’ять
1. Постійно підтримуйте інтерес дитини до навколишнього світу, звертайте увагу на нові об'єкти; називайте те, що дитина сприймає, пов'язуйте сприйняте з її минулим досвідом.
2. Застосовуйте такі методи (ейдотехнічні), які дають змогу розвивати пам'ять на імена, числа, обличчя, запахи, тактильні відчуття. Особливістю цих методів є:
- якнайбільше яскравості, емоційності;
- візуалізація образів;
- деталізація образів;
- якнайменше логічності.
3. Значно покращує пам’ять дитини повторення, промовляння вголос, опора на вже знайоме, осмислена опора на зовнішні допоміжні засоби (картинки, слова, графічні символи, наочні моделі), смислове групування.
Тренуємо у дітей мислення
1. Учіть дитину вирішувати інтелектуальні завдання за допомогою дії, заохочуючи ініціативу, стимулюючи допитливість, намагання діяти з різноманітними предметами, бажання дізнаватись про них щось нове.
2. Знайомство з навколишнім світом повинно супроводжуватись постановкою простих завдань: здогадатись (як скласти? як зібрати із частин ціле?), порівняти (більше, менше, довше, коротше і т.д.), встановити зв’язки (у теплі сніг тане, вологий пісок краще ліпиться), узагальнити.
3. Застосовуйте такі стимулюючі засоби, як повторення задачі, роз'яснення умов, пояснення логіки розумової дії.
4. Учіть думати самостійно, послідовно розмірковувати, робити висновки.
5. Розвивайте мовлення дитини в будь-якій розумовій діяльності.
Коментарi